17 Temmuz 2012 Salı


Şey oluş

Dilbilgisi paragraf ve anlatımdaki boşluklardan faydalanarak aklımdan geçenleri yazıya dökmeye çalıştım. yazın sanatının bütün inceliklerini kullanmaya gayret gösterdim. halkımızın yarısından çoğunun kullandığı geri iade ettim cümlesini bile kurmaya teşebbüs ettim. daha neler neler yaptım ama olmadı. herkesin okuduğunda kendine göre yorumlayabileceği. tamam bak ben de böyle düşünmüştüm. bu da benim başımdan geçmişti. ben de aynılarını yaşamıştım diyebileceği bir yazı birikintisine sahip olamadım. toplumun her kesimini içine alan bir anayasa tadında yazamadım. uzlaşmayı sağlayamadım. kendisiyle uzlaşamayan bir canlının bir başkasından herkesle uzlaşmasını talep etmesi ne derece bitkisel bir istek.

sonuç olarak ulaştığım en son nokta. şimdi söyleyeceğim sözlerdir. başlamadan biten sanat hayatımın doğmayan güneşiyim ben. ve yazacaklarım yaşayan her bir insanın kendisine göre yorumlayabileceği bir deneme olacaktır. dünya tarihi boyunca böylesine yoruma açık bir eser daha kaleme alınamamıştır biliyorum. evet hatta iddia ediyorum. hatta öylesine yoruma açıktır ki; iki insanın bir araya gelip üzerinde mutabakata varması imkânsızdır. ve nihayet o büyük an geldi.

hayatta her şeyin bir şeyi vardır diyorum. mademki böyle. insanlar neden bir şeyi yaparken başka şeyler denerler. daha önce onlarca kez denenmiş ve başarılamamış ve başarılması için tek bir şey gereken o şeyi. neden hep farklı yollardan denerler. bu yanlış denemelerin sonucunda ortaya çıkan şeyler. hiç hesapta olmayan bambaşka şeylere sebep olur. ve hayat içinden çıkılmaz bir şeye dönüşür. bir takım şeylerin çığırından çıktığını şarampolden aşağı yuvarlandığını gözlerinizle görürsünüz. ama bir şey yapamazsınız. zaten yapacak olduğunuz şeyde de yine başka bir şey deneyip. yapılması gerekeni yine yapmamış olacaksınız.

öyleyse her şeyi bir kenara bırakalım. ve her şeyi şey olana kadar bekleyelim. ya da şey gelene kadar. bir şey olduğunda ya da bir şey geldiğinde de hiçbir şey olmamış gibi davranalım. ve kendimizi şeyimizin kollarına bırakalım. her şeye şey tarafından bakalım. ve hiç kimseye şey davranmayalım. belki de o şey başka bir şeydir de biz farkına varamamış olabiliriz. bu da bize şeyi gösterir. ve o zaman da her şeyimiz şey olmuş olur.


OKUYUCULARIN ÜYE OLMASI DİLEĞİYLE...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder