21 Mayıs 2012 Pazartesi


Dönüş

Bir kere yaptım. bir kere daha. sonra bir daha yaptım. derken bir kere daha. günaha saplandım. çok sonra farkına vardım. çamura ya da kuma saplanmak gibi. ısrarla gaza bastım. her çıkmak istediğim de biraz daha battım. en adi soru. neden ilk yaptığında uyanamadın.  hemen sonrasında vazgeçmedin. neden.

günahı hangi neden haklı çıkarabilir ki. şeytan mı. nefsin mi. hayır. tabi ki hiçbiri. günahı ancak tövbe ve pişmanlık. gözyaşı ve ibadet haklı çıkarabilir. bunu dışındaki bütün cevaplar gizli kibirdir. aklın tezgâhıdır. meydan okumadır.

bilerek yaptım. kendim istedim. hepsi birer tecrübe. insan acılarla ayakta kalır. yaşadığım her şeyin arkasındayım gibi sözler. günahı kireçlendirir. hareketsiz kılar. ve bir süre sonra da hiçbir tedaviye cevap vermez.

öyleyse insan bu noktada zekâsını kullanmalı. günahı işlerken ki becerilerini ve kıvraklığını sergilemeli. kimse bana bu kadar günahı işleyen bir zekâ ne kadar kullanışlı olabilir ki diye sormasın. çünkü günah işlemek her zaman daha fazla zekâ ve daha fazla cesaret ister. planlı olmayı gerektirir. 

sonuç olarak aynı enerjiyi ve çabayı arınmak için sarf ettiğiniz takdirde. Allahın yardımıyla kurtuluşa erersiniz. benden söylemesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder